18 juli 2011

Fjäril

Länge sen jag gjorde en recension...

"Fjäril" av Sonya Hartnett

Översättning: Helena Ridelberg
Sidor: 207
Förlag: Bonnier Carlsen
År: Orginalet 2009 Svenska 2010
Handling: Plum (som är huvudpersonen) är fjorton år. Hon blir retad av sina "kompisar". Men det är bättre än att vara utanför så hon stannar med dem. Efter ett tag blir hon kompis med sin granne (som är 38 år). Det blir hennes idol. Men så berättar grannen en hemlis och Plum får tänka om...
Omdöme: Jag tyckte boken var dålig i början och tänkte sluta läsa men så fortsatte jag iaf. Och då blev den bättre. ★★★/ 5

Håller på och gör om allt på bloggen. Fast fixar så att allt kommer samtidigt så det tar nog ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.