5 juli 2011

Det mystiska samtalet

I fyran (ska börja 7:an nu) hade vi en skoluppgift att skriva en berättelse. Jag tänkte lägga ut den här. Jag lägger ut den i 2 elr 3 delar. Skriv kritik för jag blir inte arg elr nåt det var ju i 4:an! ^^


Riiing!!! 
Jag sänker ljudet på TV och går och svarar.
-Hej, Stefan här, jag har en plan, säger han som förmodligen heter Stefan i luren innan jag ens hinner säga hej. Vi tar det bruna huset på Lilla fiskaregatan. I morgon klockan 16:00. Okej? 
Ibland hinner man tänka hundra tankar på en halv sekund. 
– Mmm, säger jag tyst.
– Då ses vi, kom ihåg om du säger något till någon är det kört för dig. 
Han la på så det smällde i örat på mig. Han förstod aldrig att han hade ringt fel. Efter samtalet visste jag inte vad jag skulle göra. Jag hade inte lust att titta på TV längre. Tur att jag var ensam hemma annars hade nog mamma undrat vem det var. Jag hade jättemånga frågor jag skulle vilja ha svar på. Skulle jag gå till Lilla fiskaregatan i morgon? Vem var det som ringde? Vem sökte han? Vem bodde i det bruna huset? Jag bestämde mig för att ta reda på vem som bodde där först och främst. Jag började med att titta i skolkatalogen. Tillslut kom jag till min klass. Jag tittade sakta för att inte behöva leta i hela telefonkatalogen. Nej, Filippa i min klass bodde ju där! Han lät ju inte direkt snäll i telefonen... Jag bestämde mig för att jag skulle dit. Jag tänkte gå nu för att hitta ett bra gömställe tills i morgon.

Kommentera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.